loading...

بدن ايراني مرجع آموزش بدنسازي و مكمل هاي بدنسازي و تغديه

بدن ايراني مرجع آموزش بدنسازي و مكمل هاي بدنسازي و تغديه

بازدید : 600
يکشنبه 25 خرداد 1399 زمان : 16:30

ابتدا با بحث درباره چیستی الگوریتم های گوگل شروع می کنیم. این مسئله بسیار پیچیده است و هر روز از روز قبل پیچیده تر می شود زیرا گوگل تلاش می کند تا بر اساس نیاز خود الگوریتم های خود را توسعه دهد.

هنگامی که موتورهای جستجو برای اولین بار فعالیت خود را آغاز کردند، روش های آسانتری داشتند تا بتوانند برای رتبه بندی سایت ها تصمیم گیری کنند و حتی در اوایل تکیه اصلی الگوریتم های گوگل تنها بر روی کلمات کلیدی بود. در واقع تگ meta keywords به موتورهای جستجو می گفت که چه صفحه ای را برای نمایش انتخاب کنند.

همانطور که گوگل تکامل یافته است، مهندسان آن برای ایجاد نتایج جست و جو بیشتر به کاربران توجه کردند و راه هایی را برای جلوگیری از تقلب صاحبان سایت ها به وجود آورده و به روش های دیگر برای نشان دادن صفحات مرتبط در نتایج اول سرچ توجه کردند. این روزها الگوریتم های جدید به صد ها مورد نگاه می کند و از آنها برای رتبه بندی بهتر استفاده می کنند.

در گذشته، الگوریتم های گوگل بسیار متفاوت بودند. اگر سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه اول قرار می گرفت، ممکن بود آن رتبه تا آپدیت بعدی یعنی هفته ها و ماه ها تغییری نکند. اما همه این اتفاقات با راه اندازی “کافئین” در سال ۲۰۱۰ تغییر کرد. از آن زمان که کافئین راه اندازی شد، نتایج موتورهای جستجو چند بار در روز تغییر می کرد نه هر چند هفته یا حتی چند ماه یک بار.

امروزه گوگل بیش از ۶۰۰ تغییر در الگوریتم خود را در عرض یک سال ایجاد می کند. طی این سال ها هر گاه گوگل یک تغییر جدی به وجود می آورد طی اعلامیه ای آن را بیان می کند و هر کس در جهانِ اینترنت فعال است، تلاش می کند تا تغییرات را ترک کند و استفاده از آنها را به نفع خود انجام دهد. پنج نمونه از بزرگترین تغییراتی که در چند سال گذشته اتفاق افتاده، الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم فرد، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر است. در ادامه یک به یک با این الگوریتم ها آشنا شده و روند تغییراتشان را برایتان شرح می دهیم.

الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا

پاندا اولین بار در ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ راه اندازی شد و کارشناسان آن را یک معامله بزرگ دانستند. پاندا سعی داشت سایت های باکیفیت بالا را در نتایج جستجو بهتر نشان دهد و رتبه سایت هایی را که ممکن است با کیفیت پایین تر باشند، کاهش دهد.

وقتی پاندا برای اولین بار فعالیت خود را شروع کرد، بسیاری از جستجوگرها در انجمن فکر می کردند که این الگوریتم سایت هایی را با الگوهای backlink غیر عادی هدف قرار داده است. با این حال، به نظر می رسد که بک لینک ها به احتمال زیاد بخشی مهمی از الگوریتم پاندا نیستند و همه چیز به کیفیت سایت باز می گردد. اگر جواب سوال بک لینک چیست را نمیدانید می توانید به لینک مشخص شده در متن مراجعه کنید.

پاندا تمایل دارد به صورت موضوعی، خود سایت را مورد بررسی قرار دهد به این صورت که گوگل کل سایت را بررسی کرده و تنها در برخی موارد، به سراغ فقط یک بخش از یک سایت مانند یک وبلاگ خبری یا یک زیر دامنه خاص می رود.

نکته مهم در مورد پاندا این است که هیچ کس نمی داند تمام عواملی که گوگل در تعیین کیفیت سایت شما از طریق پاندا انجام می دهد، چیست. اما می توان گفت چند عامل وجود دارد که به طور گسترده ای به عنوان موارد مهم در الگوریتم پاندا مورد توجه قرار می گیرد:

صفحات بی کیفیت:

صفحه بی کیفیت صفحه ای است که هیچ ارزشی برای خواننده ایجاد نمی کند. این لزوما به این معنی نیست که یک صفحه باید حتما تعداد مشخصی از کلمات کلیدی با خود به همراه داشته باشد اما اغلب صفحاتی که نتوانند این کلمات کلیدی را رعایت کنند، از نظر پاندا بی ارزش شناخته می شوند. اگر تعداد زیادی از صفحات در سایت شما نتواند استانداردهای محتوای با کیفیت را رعایت کند، الگوریتم پاندا ممکن است تعیین کند که سایت شما کم کیفیت هستند.

حتما بخوانید: رقص گوگل یا Google Dance چیست؟ در موردش بیشتر بدانید

پاندای گوگل

محتوای تکراری

محتوای تکراری ممکن است سبب شود که سایت شما توسط الگوریتم پاندا به عنوان یک سایت با کیفیت پایین به چشم بیاید. در واقع شما در سایت خود یک وبلاگ دارید و با مقالاتی که از منابع دیگر گرفته شده است، آن را پر می کنید. این که گوگل متوجه شود شما خود تولید کننده محتوا نیستید بسیار بد است و اگر الگوریتم ببیند که بخش بزرگی از سایت شما از محتوای موجود در سایت های دیگر تشکیل شده است، به ضرر شما تمام خواهد شد.

یک مثال: برای سایتی است که تعداد زیادی از محصولات را برای فروش گذاشته است و ممکن است هر محصول دارای یک صفحه جداگانه برای هر رنگ و اندازه باشد. در واقع همه این صفحات اساسا یکسان هستند و اگر یک محصول در ۲۰ رنگ متفاوت بوده و هر کدام از آنها دارای ۶ اندازه باشند، این بدان معنی است که شما ۱۲۰ صفحه برای یک محصول دارید که تقریبا با هم یکسان هستند. در حال حاضر، تصور کنید که شما فروش ۴،۰۰۰ محصول را در دستور کار خود قرار داده اید. این بدان معنی است که شما تقریبا نیمی از یک میلیون صفحه را در فهرست گوگل به دست آورید.

محتوای کم کیفیت

از دید الگوریتم پاندا محتوایی عمیق و مفید نیست که نتوانند خوانندگان را جذب کرده و سبب شود آنها زمان بیشتری در سایت بگذرانند و مطالب را مطالعه کنند. عوامل دیگری نیز وجود دارد که احتمالا در الگوریتم پاندا نقش دارند. گلن گیب اخیرا یک مقاله عالی در مورد ارزیابی سایت هایی که تحت تأثیر به روز رسانی پاندا قرار گرفته اند، نوشته است. بر اساس این مقاله گوگل الگوریتم پاندا را تقریبا ماهانه تجدید می کند اما زمانی آن را اطلاع رسانی می کند که تغییرات بسیار زیاد باشند.

که الگوریتم پاندا تجدید می شود، به این معنا ست که Google نگاه جدیدی به هر سایت دارد. اگر سایت شما توسط پاندا مورد بررسی قرار گرفته باشد و شما پیش از آن تغییراتی مانند حذف صفحه بی کیفیت و محتوای تکراری انجام داده باشید، احتمالا با تغییر و تحولاتی در رتبه بندی مواجه می شوید.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن ابتدا در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ راه اندازی شد. هدف پنگوئن این است که اعتماد را در سایت هایی که با ایجاد لینک های غیر طبیعی رشد کرده اند، کاهش دهند تا بتوانند در نتایج بهترین سایت ها را معرفی کند. در حالی که تمرکز اصلی پنگوئن بر روی لینک های غیر طبیعی است، می توان عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که بر روی یک سایت تأثیر گذار است.

چرا لینک ها مهم هستند؟

بک لینک مانند رای دادن به سایت شما است. اگر یک سایت به سایت شما لینک شده باشد، این یک توصیه برای سایت شما محسوب می شود همچنین اگر یک سایت کوچک و نامعلوم به شما لینک داده باشد، ارزش آنچنانی برای شما ایجاد نمی کند. با این حال، اگر شما می توانید تعداد زیادی از این رای گیری های کوچک را دریافت کنید، آنها واقعا می توانند برای شما تفاوت ایجاد کنند. به همین دلیل، در گذشته، جستجوگرها سعی می کنند تا از هر منبع احتمالی پیوندهای متعددی پیدا کنند.

در حالی حاضر ما دقیقا نمی دانیم که الگوریتم های پنگوئن چه عواملی را در نظر می گیرند

آنچه ما می دانیم این است که این نوع لینک دهی با کیفیت پایین نتیجه خوبی به همراه نداشته و الگوریتم در حال تلاش برای شناسایی آنها است.گوگل پنگوئن

حتما بخوانید: انکر تکست چیست؟ بهینه سازی و تاثیر آن بر ارزش لینک

چگونه از آسیب های الگوریتم پنگوئن رها شوید؟

پنگوئن یک فیلتر درست مثل پاندا است. بدان معنی که الگوریتم بارها و بارها اجرا می شود و سایت ها با هر بار اجرا دوباره ارزیابی می شوند. برای رهایی از آسیبهای الگوریتم پنگوئن، شما نیاز به شناسایی لینک های غیر طبیعی که به سایت شما اشاره دارند، هستید و یا باید آنها را حذف کنید یا اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید از Google بخواهید که با استفاده از ابزار Disavow دیگر آنها را حساب نکند. سپس، دفعه بعد که پنگوئن به روزرسانی می شود، اگر شما در انجام تمیز کردن لینک های غیر طبیعی خود به اندازه کافی خوب کار کرده باشید، اعتماد Google را دوباره به دست خواهید گرفت.

مهم است که توجه داشته باشیم هنگامی که سایت ها از آسیب پنگوئن رهایی می یابند، اغلب به یک باره به رتبه بندی بالای بالا نمی روند، زیرا رتبه بندی بالایی که پیش از این داشتند، براساس قدرت لینک هایی است که در حال حاضر غیر طبیعی محسوب می شوند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار حیوان کاملا متفاوتی نسبت به پنگوئن یا پاندا بوده و می توان گفت عملکرد آن نیز به نسبت دو الگوریتم دیگر متفاوت است. گوگل اطلاعیه خود را در مورد Hummingbird در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار اعلام کرد. اما هدف این الگوریتم چیست؟

در واقع تمامی الگوریتم ها با هدف درک رضایت کاربر انجام می شوند و الگوریتم مرغ مگس خوار هم از این قاعده مستثنی نیست اما این الگوریتم یک تفاوت عمده دارد که آن را با یک مثال برایتان شرح می دهیم. زمانی که شما واژه ای چون شیر سالم را سرچ می کنید گوگل انواع و اقسام نتایج را به شما نشان می دهد اما گوگل از کجا متوجه می شود که منظور شما شیر خوراکی بوده یا منظورتان حیوان است؟ در واقع گوگل با کمک این الگوریتم تمامی نتایج بی ربط با خواست شما را شناسایی کرده و آنها را از نتایج سرچ شما جدا می کند.

همچنین این زمانی بیشتر به چشم می آید که شما واژه ای چون سرعت شیر را سرچ کنید آن وقت است که خواهید دید گوگل به درستی متوجه منظور شما شده و شیر را به منزله حیوان در نظر می گیرد. اما پاسخ به این سوال که چگونه می توان الگوریتم مرغ مگس خوار را برای بهبود سایت استفاده کرد؟ در ادامه با نمونه هایی از راهکارهای آن آشنا می شوید.مرغ مگس خوار

عبارت های توصیفی و کلمات کلیدی متعدد و متنوعی را به کار گیرید

در واقع شما باید تلاش کنید ترکیبی از کلمات را کنار هم بگذارید تا منظورتان به درستی به گوگل منتقل شود. همچنین استفاده از واژه های مترادف و عبارت های طولانی کمک می کند شما هدفتان از مقاله و محتوای تولیدی را به صورت دقیق به نمایش بگذارید.

نشانه گذاری ها را جدی بگیرید(Schema)

گوگل زبان خاص خودش را دارد و برای آن که اطلاعات درست را به آن منتقل کنید باید با زبان گوگل آشنا شوید. این کار سبب میشود سئو سایت شما بهبود یافته و در گوگل راحت تر به نمایش درآیید. نمونه ای از نشانه گذاری ها در عکس زیر به نمایش درآمده است:

نشانه گذاری اسکیما

حضور کاربر را افزایش دهید

همان طور که گفتیم یکی از موارد مهمی که الگوریتم ها به آن توجه دارند، کیفیت تجربه کاربر است از همین رو هر چه یک کاربر بتواند حضور بیشتری در یک سایت داشته باشد به این معنا است که کیفیت بیشتری را از سایت مشاهده می کند به همین دلیل می توان گفت شما برای نمایش این امر باید تلاش کنید حضور کاربران را در سایت خود افزایش دهید. برای این کار شما می توانید از اینفوگرافی ها، ویدئو ها، نمودارها و مواردی از این دست استفاده کنید تا کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند.

حتما بخوانید: ماه عسل گوگل چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

گوگل فرد

در ماه مارچ ۲۰۱۷ بود که الگوریم فرد رو نمایی شد تا از روند رو به رشد و نادرست تبلیغات جلوگیری کند

بسیاری از سایت ها هنگام به روز رسانی الگوریتم گوگل با افت رتبه بندی رو به رو می شوند که دلایل متعددی می توان برای آن تصور کرد.

اما چگونه می توان خود را از آپدیت های الگوریتم فرد مصون نگه داشت؟ در ادامه راه های این امر به شما نشان داده می شود:

تعداد کلمات محتواهای خود را افزایش دهید

بهتر است بدانید محتواهای بالا ۲۰۰۰ کلمه ارزش بسیاری برای سایت شما ایجاد می کنند.

از جلوه های بصری استفاده کنید

یکی دیگر از راه هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که متون طولانی اگر بدون جلوه های بصری همچون عکس و فیلم باشند، جذابیت خود را از دست داده و سبب می شوند مخاطبان زود صفحه سایت شما را ترک کنند. از همین رو با افزودن این جلوه ها می توانید کاری کنید کاربران بیشتر در سایت شما بمانند.

به منابع با ارزش لینک دهید

اگر به منابع معتبر لینک دهی داشته باشید، به اعتبار سایت خود می افزایید و می توانید سایت های دیگر را به لینک دهی به سایت خود ترغیب کنید از همین رو است که باید بگوییم لینک دهی شما را برای رهایی از جریمه های گوگل فرد کمک می کند البته میبایست توجه داشته باشید لینک دهی به صورت طبیعی انجام شود نه این که لینک بخرید و برای سایتتان استفاده کنید.

تبلیغات را حذف کنیدگوگل فرد

همان طور که گفته شد الگوریتم فرد به تبلیغات حساس است پس اگر بیش از حد از تبلیغات استفاده می کنید، آنها را حذف کرده و نشان دهید که هدف شما از زدن سایت تنها جذب سرمایه و کسب درآمد نیست.

حذف بک لینک های نامعتبر

بک لینک های نامعتبر و غیر طبیعی را حذف کنید زیرا ممکن است هنگام به روز رسانی فرد با مشکل رو به رو شده و در رتبه بندی گوگل جایگاه نه چندان مناسبی به دست آورید.

اگر در مورد الگوریتم گوگل فرد کمتر می دانید به لینکی که اشاره شده بروید تا به صورت مفصل در مورد این موضوع بخوانید.

الگوریتم کبوتر چیست؟

الگوریتم کبوتر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از معیارهایی که گوگل برای نشان دادن نتایج سرچ دارد، موقعیت مکانی است به این معنا که اگر شما سرچ کنید رستوران های اطراف من، گوگل بر اساس موقعیت جغرافیایی شما و رستوران ها، پیشنهادات خود را ارائه می کند.

تاثیر آپدیت کبوتر بر تغییرات سئو چیست؟

آپدیت کبوتر تاثیرات بسیاری ایجاد می کند که تعدادی از آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم:

تاثیر و کمک بر کسب و کارهای محلی

شخصی سازی نتایج سرچ

ایجاد تغییر در ظاهر نتایجکبوتر

چگونه می توان جایگاهی در سرچ محلی به دست آورد؟

فاکتورهای بسیاری وجود دارد که سبب می شود یک سایت بتواند موقعیت محلی در نتایج سرچ گوگل را به دست آورد. نمونه هایی از آنها عبارتند از:

ثبت سایت در گوگل مپ (نقشه گوگل)

درج آدرس و تلفن در کلیه صفحات سایت

ثبت سایت در وبسایت های محلی

توجه به نظرات کاربران و سوالات آنها

استفاده از نشانه گذاری اسکیما

منبع: الگوریتم های گوگل چیست

ابتدا با بحث درباره چیستی الگوریتم های گوگل شروع می کنیم. این مسئله بسیار پیچیده است و هر روز از روز قبل پیچیده تر می شود زیرا گوگل تلاش می کند تا بر اساس نیاز خود الگوریتم های خود را توسعه دهد.

هنگامی که موتورهای جستجو برای اولین بار فعالیت خود را آغاز کردند، روش های آسانتری داشتند تا بتوانند برای رتبه بندی سایت ها تصمیم گیری کنند و حتی در اوایل تکیه اصلی الگوریتم های گوگل تنها بر روی کلمات کلیدی بود. در واقع تگ meta keywords به موتورهای جستجو می گفت که چه صفحه ای را برای نمایش انتخاب کنند.

همانطور که گوگل تکامل یافته است، مهندسان آن برای ایجاد نتایج جست و جو بیشتر به کاربران توجه کردند و راه هایی را برای جلوگیری از تقلب صاحبان سایت ها به وجود آورده و به روش های دیگر برای نشان دادن صفحات مرتبط در نتایج اول سرچ توجه کردند. این روزها الگوریتم های جدید به صد ها مورد نگاه می کند و از آنها برای رتبه بندی بهتر استفاده می کنند.

در گذشته، الگوریتم های گوگل بسیار متفاوت بودند. اگر سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص در جایگاه اول قرار می گرفت، ممکن بود آن رتبه تا آپدیت بعدی یعنی هفته ها و ماه ها تغییری نکند. اما همه این اتفاقات با راه اندازی “کافئین” در سال ۲۰۱۰ تغییر کرد. از آن زمان که کافئین راه اندازی شد، نتایج موتورهای جستجو چند بار در روز تغییر می کرد نه هر چند هفته یا حتی چند ماه یک بار.

امروزه گوگل بیش از ۶۰۰ تغییر در الگوریتم خود را در عرض یک سال ایجاد می کند. طی این سال ها هر گاه گوگل یک تغییر جدی به وجود می آورد طی اعلامیه ای آن را بیان می کند و هر کس در جهانِ اینترنت فعال است، تلاش می کند تا تغییرات را ترک کند و استفاده از آنها را به نفع خود انجام دهد. پنج نمونه از بزرگترین تغییراتی که در چند سال گذشته اتفاق افتاده، الگوریتم پاندا، الگوریتم پنگوئن، الگوریتم فرد، الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم کبوتر است. در ادامه یک به یک با این الگوریتم ها آشنا شده و روند تغییراتشان را برایتان شرح می دهیم.

الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا

پاندا اولین بار در ۲۳ فوریه ۲۰۱۱ راه اندازی شد و کارشناسان آن را یک معامله بزرگ دانستند. پاندا سعی داشت سایت های باکیفیت بالا را در نتایج جستجو بهتر نشان دهد و رتبه سایت هایی را که ممکن است با کیفیت پایین تر باشند، کاهش دهد.

وقتی پاندا برای اولین بار فعالیت خود را شروع کرد، بسیاری از جستجوگرها در انجمن فکر می کردند که این الگوریتم سایت هایی را با الگوهای backlink غیر عادی هدف قرار داده است. با این حال، به نظر می رسد که بک لینک ها به احتمال زیاد بخشی مهمی از الگوریتم پاندا نیستند و همه چیز به کیفیت سایت باز می گردد. اگر جواب سوال بک لینک چیست را نمیدانید می توانید به لینک مشخص شده در متن مراجعه کنید.

پاندا تمایل دارد به صورت موضوعی، خود سایت را مورد بررسی قرار دهد به این صورت که گوگل کل سایت را بررسی کرده و تنها در برخی موارد، به سراغ فقط یک بخش از یک سایت مانند یک وبلاگ خبری یا یک زیر دامنه خاص می رود.

نکته مهم در مورد پاندا این است که هیچ کس نمی داند تمام عواملی که گوگل در تعیین کیفیت سایت شما از طریق پاندا انجام می دهد، چیست. اما می توان گفت چند عامل وجود دارد که به طور گسترده ای به عنوان موارد مهم در الگوریتم پاندا مورد توجه قرار می گیرد:

صفحات بی کیفیت:

صفحه بی کیفیت صفحه ای است که هیچ ارزشی برای خواننده ایجاد نمی کند. این لزوما به این معنی نیست که یک صفحه باید حتما تعداد مشخصی از کلمات کلیدی با خود به همراه داشته باشد اما اغلب صفحاتی که نتوانند این کلمات کلیدی را رعایت کنند، از نظر پاندا بی ارزش شناخته می شوند. اگر تعداد زیادی از صفحات در سایت شما نتواند استانداردهای محتوای با کیفیت را رعایت کند، الگوریتم پاندا ممکن است تعیین کند که سایت شما کم کیفیت هستند.

حتما بخوانید: رقص گوگل یا Google Dance چیست؟ در موردش بیشتر بدانید

پاندای گوگل

محتوای تکراری

محتوای تکراری ممکن است سبب شود که سایت شما توسط الگوریتم پاندا به عنوان یک سایت با کیفیت پایین به چشم بیاید. در واقع شما در سایت خود یک وبلاگ دارید و با مقالاتی که از منابع دیگر گرفته شده است، آن را پر می کنید. این که گوگل متوجه شود شما خود تولید کننده محتوا نیستید بسیار بد است و اگر الگوریتم ببیند که بخش بزرگی از سایت شما از محتوای موجود در سایت های دیگر تشکیل شده است، به ضرر شما تمام خواهد شد.

یک مثال: برای سایتی است که تعداد زیادی از محصولات را برای فروش گذاشته است و ممکن است هر محصول دارای یک صفحه جداگانه برای هر رنگ و اندازه باشد. در واقع همه این صفحات اساسا یکسان هستند و اگر یک محصول در ۲۰ رنگ متفاوت بوده و هر کدام از آنها دارای ۶ اندازه باشند، این بدان معنی است که شما ۱۲۰ صفحه برای یک محصول دارید که تقریبا با هم یکسان هستند. در حال حاضر، تصور کنید که شما فروش ۴،۰۰۰ محصول را در دستور کار خود قرار داده اید. این بدان معنی است که شما تقریبا نیمی از یک میلیون صفحه را در فهرست گوگل به دست آورید.

محتوای کم کیفیت

از دید الگوریتم پاندا محتوایی عمیق و مفید نیست که نتوانند خوانندگان را جذب کرده و سبب شود آنها زمان بیشتری در سایت بگذرانند و مطالب را مطالعه کنند. عوامل دیگری نیز وجود دارد که احتمالا در الگوریتم پاندا نقش دارند. گلن گیب اخیرا یک مقاله عالی در مورد ارزیابی سایت هایی که تحت تأثیر به روز رسانی پاندا قرار گرفته اند، نوشته است. بر اساس این مقاله گوگل الگوریتم پاندا را تقریبا ماهانه تجدید می کند اما زمانی آن را اطلاع رسانی می کند که تغییرات بسیار زیاد باشند.

که الگوریتم پاندا تجدید می شود، به این معنا ست که Google نگاه جدیدی به هر سایت دارد. اگر سایت شما توسط پاندا مورد بررسی قرار گرفته باشد و شما پیش از آن تغییراتی مانند حذف صفحه بی کیفیت و محتوای تکراری انجام داده باشید، احتمالا با تغییر و تحولاتی در رتبه بندی مواجه می شوید.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن ابتدا در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ راه اندازی شد. هدف پنگوئن این است که اعتماد را در سایت هایی که با ایجاد لینک های غیر طبیعی رشد کرده اند، کاهش دهند تا بتوانند در نتایج بهترین سایت ها را معرفی کند. در حالی که تمرکز اصلی پنگوئن بر روی لینک های غیر طبیعی است، می توان عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که بر روی یک سایت تأثیر گذار است.

چرا لینک ها مهم هستند؟

بک لینک مانند رای دادن به سایت شما است. اگر یک سایت به سایت شما لینک شده باشد، این یک توصیه برای سایت شما محسوب می شود همچنین اگر یک سایت کوچک و نامعلوم به شما لینک داده باشد، ارزش آنچنانی برای شما ایجاد نمی کند. با این حال، اگر شما می توانید تعداد زیادی از این رای گیری های کوچک را دریافت کنید، آنها واقعا می توانند برای شما تفاوت ایجاد کنند. به همین دلیل، در گذشته، جستجوگرها سعی می کنند تا از هر منبع احتمالی پیوندهای متعددی پیدا کنند.

در حالی حاضر ما دقیقا نمی دانیم که الگوریتم های پنگوئن چه عواملی را در نظر می گیرند

آنچه ما می دانیم این است که این نوع لینک دهی با کیفیت پایین نتیجه خوبی به همراه نداشته و الگوریتم در حال تلاش برای شناسایی آنها است.گوگل پنگوئن

حتما بخوانید: انکر تکست چیست؟ بهینه سازی و تاثیر آن بر ارزش لینک

چگونه از آسیب های الگوریتم پنگوئن رها شوید؟

پنگوئن یک فیلتر درست مثل پاندا است. بدان معنی که الگوریتم بارها و بارها اجرا می شود و سایت ها با هر بار اجرا دوباره ارزیابی می شوند. برای رهایی از آسیبهای الگوریتم پنگوئن، شما نیاز به شناسایی لینک های غیر طبیعی که به سایت شما اشاره دارند، هستید و یا باید آنها را حذف کنید یا اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید از Google بخواهید که با استفاده از ابزار Disavow دیگر آنها را حساب نکند. سپس، دفعه بعد که پنگوئن به روزرسانی می شود، اگر شما در انجام تمیز کردن لینک های غیر طبیعی خود به اندازه کافی خوب کار کرده باشید، اعتماد Google را دوباره به دست خواهید گرفت.

مهم است که توجه داشته باشیم هنگامی که سایت ها از آسیب پنگوئن رهایی می یابند، اغلب به یک باره به رتبه بندی بالای بالا نمی روند، زیرا رتبه بندی بالایی که پیش از این داشتند، براساس قدرت لینک هایی است که در حال حاضر غیر طبیعی محسوب می شوند.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار حیوان کاملا متفاوتی نسبت به پنگوئن یا پاندا بوده و می توان گفت عملکرد آن نیز به نسبت دو الگوریتم دیگر متفاوت است. گوگل اطلاعیه خود را در مورد Hummingbird در ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۳ در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار اعلام کرد. اما هدف این الگوریتم چیست؟

در واقع تمامی الگوریتم ها با هدف درک رضایت کاربر انجام می شوند و الگوریتم مرغ مگس خوار هم از این قاعده مستثنی نیست اما این الگوریتم یک تفاوت عمده دارد که آن را با یک مثال برایتان شرح می دهیم. زمانی که شما واژه ای چون شیر سالم را سرچ می کنید گوگل انواع و اقسام نتایج را به شما نشان می دهد اما گوگل از کجا متوجه می شود که منظور شما شیر خوراکی بوده یا منظورتان حیوان است؟ در واقع گوگل با کمک این الگوریتم تمامی نتایج بی ربط با خواست شما را شناسایی کرده و آنها را از نتایج سرچ شما جدا می کند.

همچنین این زمانی بیشتر به چشم می آید که شما واژه ای چون سرعت شیر را سرچ کنید آن وقت است که خواهید دید گوگل به درستی متوجه منظور شما شده و شیر را به منزله حیوان در نظر می گیرد. اما پاسخ به این سوال که چگونه می توان الگوریتم مرغ مگس خوار را برای بهبود سایت استفاده کرد؟ در ادامه با نمونه هایی از راهکارهای آن آشنا می شوید.مرغ مگس خوار

عبارت های توصیفی و کلمات کلیدی متعدد و متنوعی را به کار گیرید

در واقع شما باید تلاش کنید ترکیبی از کلمات را کنار هم بگذارید تا منظورتان به درستی به گوگل منتقل شود. همچنین استفاده از واژه های مترادف و عبارت های طولانی کمک می کند شما هدفتان از مقاله و محتوای تولیدی را به صورت دقیق به نمایش بگذارید.

نشانه گذاری ها را جدی بگیرید(Schema)

گوگل زبان خاص خودش را دارد و برای آن که اطلاعات درست را به آن منتقل کنید باید با زبان گوگل آشنا شوید. این کار سبب میشود سئو سایت شما بهبود یافته و در گوگل راحت تر به نمایش درآیید. نمونه ای از نشانه گذاری ها در عکس زیر به نمایش درآمده است:

نشانه گذاری اسکیما

حضور کاربر را افزایش دهید

همان طور که گفتیم یکی از موارد مهمی که الگوریتم ها به آن توجه دارند، کیفیت تجربه کاربر است از همین رو هر چه یک کاربر بتواند حضور بیشتری در یک سایت داشته باشد به این معنا است که کیفیت بیشتری را از سایت مشاهده می کند به همین دلیل می توان گفت شما برای نمایش این امر باید تلاش کنید حضور کاربران را در سایت خود افزایش دهید. برای این کار شما می توانید از اینفوگرافی ها، ویدئو ها، نمودارها و مواردی از این دست استفاده کنید تا کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند.

حتما بخوانید: ماه عسل گوگل چیست؟

الگوریتم فرد چیست؟

گوگل فرد

در ماه مارچ ۲۰۱۷ بود که الگوریم فرد رو نمایی شد تا از روند رو به رشد و نادرست تبلیغات جلوگیری کند

بسیاری از سایت ها هنگام به روز رسانی الگوریتم گوگل با افت رتبه بندی رو به رو می شوند که دلایل متعددی می توان برای آن تصور کرد.

اما چگونه می توان خود را از آپدیت های الگوریتم فرد مصون نگه داشت؟ در ادامه راه های این امر به شما نشان داده می شود:

تعداد کلمات محتواهای خود را افزایش دهید

بهتر است بدانید محتواهای بالا ۲۰۰۰ کلمه ارزش بسیاری برای سایت شما ایجاد می کنند.

از جلوه های بصری استفاده کنید

یکی دیگر از راه هایی که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که متون طولانی اگر بدون جلوه های بصری همچون عکس و فیلم باشند، جذابیت خود را از دست داده و سبب می شوند مخاطبان زود صفحه سایت شما را ترک کنند. از همین رو با افزودن این جلوه ها می توانید کاری کنید کاربران بیشتر در سایت شما بمانند.

به منابع با ارزش لینک دهید

اگر به منابع معتبر لینک دهی داشته باشید، به اعتبار سایت خود می افزایید و می توانید سایت های دیگر را به لینک دهی به سایت خود ترغیب کنید از همین رو است که باید بگوییم لینک دهی شما را برای رهایی از جریمه های گوگل فرد کمک می کند البته میبایست توجه داشته باشید لینک دهی به صورت طبیعی انجام شود نه این که لینک بخرید و برای سایتتان استفاده کنید.

تبلیغات را حذف کنیدگوگل فرد

همان طور که گفته شد الگوریتم فرد به تبلیغات حساس است پس اگر بیش از حد از تبلیغات استفاده می کنید، آنها را حذف کرده و نشان دهید که هدف شما از زدن سایت تنها جذب سرمایه و کسب درآمد نیست.

حذف بک لینک های نامعتبر

بک لینک های نامعتبر و غیر طبیعی را حذف کنید زیرا ممکن است هنگام به روز رسانی فرد با مشکل رو به رو شده و در رتبه بندی گوگل جایگاه نه چندان مناسبی به دست آورید.

اگر در مورد الگوریتم گوگل فرد کمتر می دانید به لینکی که اشاره شده بروید تا به صورت مفصل در مورد این موضوع بخوانید.

الگوریتم کبوتر چیست؟

الگوریتم کبوتر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از معیارهایی که گوگل برای نشان دادن نتایج سرچ دارد، موقعیت مکانی است به این معنا که اگر شما سرچ کنید رستوران های اطراف من، گوگل بر اساس موقعیت جغرافیایی شما و رستوران ها، پیشنهادات خود را ارائه می کند.

تاثیر آپدیت کبوتر بر تغییرات سئو چیست؟

آپدیت کبوتر تاثیرات بسیاری ایجاد می کند که تعدادی از آنها را با یکدیگر بررسی می کنیم:

تاثیر و کمک بر کسب و کارهای محلی

شخصی سازی نتایج سرچ

ایجاد تغییر در ظاهر نتایجکبوتر

چگونه می توان جایگاهی در سرچ محلی به دست آورد؟

فاکتورهای بسیاری وجود دارد که سبب می شود یک سایت بتواند موقعیت محلی در نتایج سرچ گوگل را به دست آورد. نمونه هایی از آنها عبارتند از:

ثبت سایت در گوگل مپ (نقشه گوگل)

درج آدرس و تلفن در کلیه صفحات سایت

ثبت سایت در وبسایت های محلی

توجه به نظرات کاربران و سوالات آنها

استفاده از نشانه گذاری اسکیما

منبع: الگوریتم های گوگل چیست

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 4
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 141
  • بازدید کلی : 15023
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی